onsdag 16. mai 2012

Strikketips nr 1: Les oppskriften NØYE.

Hæhæhæh, jeg dævver av lattis...
I går var jeg ferdig med et stressestrikkeprosjekt, nemlig Elizabeth Zimmermann sin BSJ(Baby surprise jacket)
Og SURPRISE SURPRISE! Det ble ingen jakke.... Da jeg hadde felt av og skulle montere var det noe som ikke stemte. Armene var pittesmå og den var veldig kort i ryggen. Hm... Og så har jeg FÆÆN meg strikka feil! Og en hel jakke før jeg oppdaga det!
OMG!
Jeg hadde hoppa over denne setningen jeg:


Og da så jakka slik ut gitt:


OMG igjen. Bare såvidt jeg tør å blogge om dette, jeg syns det er litt flaut altså. Men til mitt "forsvar" så har jeg strikket denne jakka et par ganger før og trodde jeg kunne oppskriften sånn passe godt nok. Mission failed.

Litt surt er det at jeg strikka som rakkeren hele helga for å få den ferdig. En kollega på jobben har akkurat fått baby, og nå må jeg strikke noe nytt fort som f. Og så skal jeg LESE oppskriften.HRMF.

-Ings

3 kommentarer:

  1. Oh no!!!! så utrulig kjipt! Eg har en nesten ferdig jakke til meg, som ikkje blir ferdig pga. at eg ikkje leste oppskrifta nøye nok. Så du er ikkje aleine!

    SvarSlett
  2. Åhuffameg! Så skrekkelig, Ingunn. Håper du får det til på 2 forsøk, for den jakka er kjempefin. :) Garnet du har valgt ser også kult ut.
    Jeg har lagt ut en utfordring til deg på bloggen min, så om du har tid til å svare, gleder jeg meg til å lese. :D
    Thihi!

    SvarSlett
  3. Hihi... Ja dette var jo berre så idiotisk at det blei morsomt.... :) ser akkurat at Drops delight har fått en oppfølger , nemlig drops BIG delight:) i 100%ull. Så då har eg muligens fått inspirasjon nok til å prøve meg på en ny jakke. I nytt garn . Spennende:)
    Så gøy og spennende med utfordring E! Skal sjå om eg tør å svare...tjoho:)

    SvarSlett