tirsdag 15. mai 2012

Svigermors Skjærgårdsgenser.

Noe av det første jeg strikka av barneklær var  Pickles sin skjærgårdsgenser . Denne brukte vi kjempemye, og jeg var superhappy med resultatet.  Denne genseren skulle jeg strikke i bursdagsgaver til alle småbarn i familien tenkte jeg. (Note to self: Ikke gå for høyt ut med strikkeambisjonenene)

Da jeg var ferdig med bolen på genser nr 2 sa det fullstendig stopp. Jeg husket hvor utrooooolig kjedelig det var å strikke resten av genseren, og mista motet.  Man øker til armer og strikker glattstrikk fram og tilbake. Og jeg hater vrangmasker. Så da sa det stopp.



Etter et år plukket jeg frem genserer igjen.Svigermor var tilfeldigvis ("tilfeldigvis" ja...hun er en reser på strikking, og har reddet noen av mine uferdige prosjekter tidligere)  på besøk da jeg fisket opp genseren som lå nederst i strikkekurven. Svigermor skjønte at dette prosjektet aldri kom til å bli ferdig så hun tok på seg jobben. (Jippi) Men oppskriften var hun ikke interessert i...."jeg bare strikker rett opp og så klipper jeg av til armer etterpå" Javel, sa jeg.




Og genseren er ferdig den. Den er nok litt liten til han som skulle få den i bursdagsgave for et år siden, men den passer fint til dattera.
Den er strikka i str 5-6 år med Abuelita økologisk bomull fra Pickles.
Modifiksajoner: Strikka etter oppskrift frem til armene. svigermor strikka deretter rett opp. Så strikket hun armer etter eget hode, klipte opp bolen og sydde på armene. Tilslutt strikket hun en liten halskant.
TAKK Svigermor!




En dag når jeg blir litt mer tålmodig skal jeg strikke denne genseren igjen. Kanskje.

-Ings

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar