lørdag 21. april 2012

Kjekkasgenser

Finito!

Jeg har lenge ønsket å strikke Pickles sin kjekkasgenseren til KK. Og da det ble supertilbud på Pickles Extra fine merino i fargen "skogssti" så slo jeg til. Jeg er normalt ikke så kjempefæn av melert garn, men jeg synes genseren ble rålekker!
Kragen kommer ikke så tydelig frem med det mørke melerte garnet, men det er ikke så farlig. Dessuten er jeg såpass fornøyd at jeg uansett vil strikke en til.
Genseren er strikket med dobbel tråd, og er såpass tykk at den vil være fin i steden for jakke når det blir litt varmere i været.

Oppskriften finner du her


Jeg liker at den er vid i halsen og er dermed lett å få tredd over hodet til småtten. Han vrir seg som en makk ved påkledning, og plagg som dette gjør kampen lettere.



























Den eldste mannen i huset syns også denne genseren ble superfin, kanskje jeg må strikke en slik til han også.
Jeg har kjøpt så sinnsykt mye garn i det siste, så jeg håper jeg skal finne masse strikketid fremover.
-Ings

1 kommentar: