onsdag 18. januar 2012

Ca(l)momiletea and greens

På tross av at den (påståtte) beroligende effekten av kamomilleteen jeg drakk i går ikke slo inn, gir jeg ikke opp. I dag skal jeg drikke til jeg sovner i tekoppen, basta. 
Jeg stoler likevel ikke 100% på teen, så har i tillegg kledd meg i grønt fra topp til tå for ekstra effekt. Fargen grønn skal nemlig ha en avslappende virkning:

How the color green affects us physically and mentally
* Soothing
* Relaxing mentally as well as physically
* Helps alleviate depression, nervousness and anxiety
* Offers a sense of renewal, self-control and harmony

Derfor er grønt hårbånd (dårlig hårdag i dag også, ekstra bonus), grønn klokke, grønt armbånd og grønn skjorte på. Egentlig burde jeg ha sovnet for lenge siden.. Hm...




Jeg har også forstått at det ikke akkurat hjelper å ha mye å tenke på når man sliter med å sove. Som mange av dere har skjønt har jeg lenge lurt på hva det engelske ordet tassel betyr på norsk, noe som opplagt kan ha forstyrret nattesøvnen min. En fantastisk leser kunne opplyse om at tassel betød tofs på svensk, men jeg kan da vel ikke begynne å kalle tassel for tofs?
I et siste desperat forsøk på å komme frem til et svar måtte jeg derfor.. google!!
Og se her!!


TJAFS!!!!
God natt.

-Rags

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar