mandag 16. januar 2012

Kate Moss

Siden jeg har vært mye på Folketeateret i det siste, kunne jeg jo ikke unngå å legge merke til denne statuen som står utstilt i Operapassasjen. Jeg lot meg med en gang fasinere av denne vakre skapningen som poserer i en slags dwi pada sirsasana-stilling (en stilling jeg jobber med å mestre selv om dagen).


Måtte jo google litt hjemme, og fant raskt ut at det er selveste Kate Moss som er modellen! Det er dog ikke hun som har posert med beina bak hodet, men ansiktet er Kate.
Skulpturen er laget av den engelske kunstneren Marc Quinn, og er en av flere skulpturer han av laget den legendariske modellen.


Han har også laget den samme skulpturen i 18 karat gull, kalt "Siren", som ble solgt til svimlende 900 000 dollar!!




Anyway, Kate Moss fyller 38 år i dag, så syntes det var på sin plass med en liten hyllest av en av tidenes mest berømte modeller.



-Rags

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar