lørdag 24. mars 2012

God MORoGENser!

HÆÆÆhæææææha! (Ler av mitt eget ordspill)
Ja, god morgen altså. Her i huset våkna minsten 06, blid og uthvilt. Og jeg bare "grrrr...." "faen så tidlig da" (Jeg banna selvsagt ikke så minsten hørte det...seff)

Jeg har brukt morgentimene på å stressestrikke ferdig en morogenser som er bursdagsgave til en liten gutt i Bergen. (Som hadde bursdag i går...derfor litt stress) Men nå er den altså ferdig, og sendes i posten i dag. Det er alltid gøy å få litt gaver sånn etter bursdagen også sant?



Jeg måtte bestikke dattera med rosiner for å prøve genseren.
Garnet er extra fine merino fra Pickles, og jeg har strikket i str 5-6 år.
Oppskriften finner du her


Jeg må innrømme at jeg har knota litt med denne genseren faktisk. Jeg hadde nemlig bestemt meg for at mønsterfargene skulle være brunt og svart. Når jeg holdt nøstene opp mot hverandre så det riktig så fint ut. Men når jeg hadde strikka nesten ferdig mønsterradene ble jeg usikker. Brunt og svart så veldig likt ut, og jeg bestemte meg for å rekke opp og tilføre en lysere farge. Grrr, altså. Å rekke opp er noe av det kjedeligste som finnes. Men jeg er glad for at jeg gjorde det, genseren ble mye finere med litt lyseblått.

Når jeg endelig var ferdig i dag tidlig skjønte jeg at jeg hadde fellt litt for stramt av på kanten nede. Arg altså, da var jeg nesten på gråten. Men rekka opp og fellte på nytt.




Etter tre slike moroplagg på rappen gleder jeg meg  til å strikke noe annet. Pickles har hatt en del salg på nettbutikken sin i det siste, og jeg har gått litt amok kan man si. Det tyter ut garn overalt i stua.
Herlig.


-Ings

1 kommentar:

  1. Så fiiin genser. Den vesle gutten i Bergen blir nok superglad!
    fantastisk ordspill!

    SvarSlett