fredag 2. mars 2012

Morogenser

Morogenser til Morogutten.

Enda et strikkeinnlegg på bloggen....full fres i pinnene om dagen:)
Det er så fantastisk digg å bli ferdig med et strikketøy,og nå var det KK som var den heldige. Det er ikke en gul påskegenser, men jeg synes likevel den er ganske stilig.  Jeg er veldig glad i Pickles ekstra fine merino, og kjøper derfor alltid inn en liten haug når Pickles har salg på dette garnet. I høst kjøpte jeg noen mørkebrune nøster, og jeg er superhappy for at jeg valgte å bruke de til denne genseren.  
Oppskriften er genser fra Pickles sitt morosett, og jeg har strikket den i str 1-2 år.
Og helt fantastisk var det at vi kunne ha fotoshoot ute på balkongen i glitrende sol. LYKKE.






Note to self:
Jeg må bli flinkere til å lese HELE oppskriften et par ganger før jeg setter igang med strikkingen. Jeg måtte rekke opp mønsteret to ganger da jeg ikke hadde lest oppskriften nøye nok. Det var innmari irriterende. Og så kan jeg ikke kjefte på noen andre enn meg selv når slikt skjer, GRR..



Mønsteret består nesten bare av rettmasker, herlig! Jeg er ikke veldig glad i vrangmasker nemlig, dontlike.

Oppskriften finner du her: http://www.pickles.no/morosett
Tror kanskje jeg må strikke morotunikaen til storesøster.
Eller morotunika til lillesøster Ragnhild. Men hun er jo så artig fra før.

Snaiks

-Ings


2 kommentarer: