mandag 19. mars 2012

Tøyse-tunika

God mandag folkens!

Her er tøyse-tunikaen! Jeg hadde to nøster merinoull i en nydelig blåfarge som jeg ville strikke noe til dattera av. Og her er resultatet:


Bare så dumt at den ble for liten...Nøstet tok slutt litt for tidlig. Jeg kunne ha strikket den lenger, men da måtte det blitt i en annen farge. (Garnet er nemlig kjøpt på restelageret til Pickles, og det finnes ikke mer av akkurat denne fargen)

Blæh!

(Gjett om det var pittelittegranne IRRI når nøstet plutslig tok slutt og jeg måtte REKKE opp glattstrikken for å kunne strikke den nederste kanten)


Men den ble jo fin, og den vesle jenta jeg har gitt den til blir sikkert supersøt i den.
Som vanlig er oppskrift og garn fra Pickles. Og som vanlig digger jeg resultatet selvom den er for liten. Kanskje det er dattera som er for stor?

Jeg har forresten kjøpt nytt garn og mønster på et plagg til meg selv. Gleder meg til å sette i gang, og gleder meg til å vise dere resultatet.


-Ings

1 kommentar: