lørdag 18. februar 2012

Kjøpesentertraumer

Dagens kjøp: superfin kjole fra Lille Himmel (bildet er lånt fra fashionjunkiie)

Ja, har altså vært på shopping med storesøster i dag, og det var en mildt sagt krevende affære. Tantebarna var med nemlig, og de er ikke så lette å holde styr på alltid. Tante har ikke lært seg alle de skitne triksene til storesøster enda, så hun slet litt til tider. Men jeg har observert at det er lurt å ha godteri på lur, det funker både som avledningsmanøver, som en effektiv stopper for sutring, gråting og hyling, og som lokkemat. Synet av storesøster som lokket dattera inn på h&m med en pastilleske kommer jeg aldri til å glemme, fy søren så absurd morsomt det var! Her snakker vi hersketeknikk av høy kvalitet.
Vi ble rimelig av slitne alle mann kan man si, så det var veldig deilig å komme seg i hus igjen etter den traumatiske kjøpesenterturen. Storesøster trakk seg med en gang inn på gjesterommet for å øve, men da jeg skulle ta farvel og så at tv'en var skrudd på, rumpa godt plassert i sofaen og skuldrene var senket, skjønte jeg at det er en veldig fin unnskyldning for å få litt alenetid etter en slitsom dag. Det skal jeg huske på til den dagen jeg får barn, noe som jeg har funnet ut i dag at i hvert fall ikke skal skje på minst tjue år.

(illustrasjonsbilde av storesøster som øver)

-Ragsi

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar