søndag 5. februar 2012

Livet i paradis

I høst hadde jeg mitt livs største opplevelse, en opplevelse som gjorde enormt inntrykk og som helt klart forandret mitt liv på flere måter. Jeg fullførte en drøm jeg hadde tenkt på i mange år, nemlig å reise til India for å trene yoga. Det ble to uker i Rishikesh, verdens yoga-hovedstad og den mest magiske byen jeg noen gang har opplevd. Stemningen, menneskene, roen, harmonien, naturen, byen, luktene, yogiene, guruene, maten og chaien var ubeskrivelig. Noe dirret i luften der, noe magisk og ubestemmelig. Aldri har jeg opplevd lykkeligere mennesker, aldri møtt et folk som bare er styrt av en trang til å være gode mot andre uten å ha egoistiske baktanker. Jeg var i paradis disse ukene og kunne ikke tro at livet kunne være så fantastisk! 




Vi startet hver dag med yoga kl 06.00. På dette tidspunktet var det fortsatt mørkt ute, iskald og vindfult, men shalaen var fylt med ro og varme. Timene etter disse øktene var magiske. Vi satt i timesvis på balkongen og bare så på solen som steg opp bak Himalayafjellene mens vi spiste frokost og drakk chai.  Dette er livet tenkte jeg da. Dette er livet.




Namaste




-Rags

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar