onsdag 29. februar 2012

Påskegenser

Påskegenseren er ferdig!

Jeg var litt usikker på fargen da jeg kjøpte dette gule garnet, men jeg er kjempefornøyd!
Genseren er strikket i Abuelita Tjukk Merino, og jeg har fulgt oppskriften på "god morgen genser"fra Pickles. Jeg brukte i underkant av 3 nøster, og strikket str M.
Å gjøre ting som ikke står i oppskriften har jeg som regel ikke nerver til. Så både når det gjelder matlaging og strikking følger jeg oppskriften slavisk. Men denne gangen hadde jeg tenkt å være litt wild and crazy og strikke genseren litt lenger enn i oppskriften.... Ekstra garn var kjøpt inn, men lillesøster Ragnhild mente at genseren ville være finest som kort modell, og jeg tror hun har rett :) Så da ble den kort.



Det eneste jeg har å utsette på denne genseren er at jeg skulle ønske jeg klarte å strikke litt jevnere.
Det må jeg øve på. Strikke, strikke.
Og så synes jeg det er skikkelig vanskelig å plukke opp masker  rundt halsen....





Nå er jeg klar for påskesol, påskeutepils og påskemarsipan.
Er det ikke snart påske?
Oppskriften finner du her: http://www.pickles.no/god-morgen-genser/

-Ings

3 kommentarer:

  1. Stilig og kledelig og deilig (ser det ut til). Flinka!

    SvarSlett
  2. Holder på med samme genser i lilla! :) Vurderer litt kortere jeg også, men tror du har rett... Den er jo kul som den er! ;)

    SvarSlett